Анотація до
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО КОМПЛЕКСУ ДИСЦИПЛІНИ “МЕТОДОЛОГІЯ І ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ”
для студентів освітнього ступеня магістр
галузі знань 01 Освіта
спеціальності (напрям підготовки) 014 Середня освіта (Історія),
галузі знань: 03 – Гуманітарні науки
спеціальності (напряму підготовки) 032 Історія та археологія
денної і заочної форм навчання.
НМК розроблений д.і.н., проф. Гоцуляком В.В. З автором курсу можна зв'язатися по електронній пошті: 4istie_prudi@ ukr.net, або за адресою: м. Черкаси, бульвар Шевченка, 81 ауд. № 604.
Склад навчально-методичного комплексу з дисципліни “Методологія і організація наукових досліджень”:
- Навчальна програма дисципліни.
1.1 Мета викладання дисципліни.
1.2 Завдання вивчення дисципліни.
1.3. Знання та вміння.
1.4 Міждисциплінарні зв’язки.
1.5 Зміст тем дисципліни.
- Робоча програма дисципліни.
2.1 Трудомісткість курсу.
2.2. Структура та обсяг годин за темами курсу.
2.3. Тематика та зміст лекцій.
- Зміст семінарських занять.
3.1 Методичні рекомендації.
3.2 Плани семінарських занять.
3.3 Методичні рекомендації до семінарських занять.
3.4 Рекомендована література.
- Методичні вказівки і тематика конрольних робіт.
- Методичні вказівки і тематика курсових робіт.
5.1 Методичні вказівки.
5.2 Тематика курсових робіт.
- Модульні контрольні роботи.
6.1 Зразки завдань за змістовним модулем.
- Контроль знань студентів.
7.1 Форми контролю
7.2. Розподіл балів за результатами поточного, модульного і підсумкового контролю знань
7.3. Поточний і модульний контроль
7.4. Підсумковий контроль
7.5. Розподіл балів при оцінюванні знань студентів
7.6 Пакет комплексних контрольних робіт
- Дидактичне забезпечення самостійної роботи
8.1. Методичні рекомендації з організації самостійної роботи.
8.2. Зміст самостійної та індивідуальної роботи. Методичні вказівки до опрацювання тем курсу.
- Система, форми та критерії оцінювання знань
- Навчально-методичні матеріали.
Повна версія НМК представлена в електронному вигляді на CD. Друкарська версія включає усі складові НМК.
Анотація дисципліни.
Зміст дисципліни “Методологія і організація наукових досліджень” включає 12 год. лекцій і 14 год. практичних (семінарських) занять. Підсумковий контроль – залік.
Для формування у студентів твердих знань на лекційних та практичних (семінарських) заняттях проводяться обговорення актуальних питань сутності історичної методології як спеціальної галузі історичної науки, її теорії й історії, становлення розвитку методологічної думки. Особлива увага також приділяється методики та організації підготовки магістерської роботи з історії, історіографії, археології, архівознавства та етнології. Студенти мають переконатися у тому, що методологія історії являє собою різнобічну сукупність знань і опрацювавши курс використовувати набуті знання в професійній практиці та при підготовці магістерського дослідження. Все це відображено в спеціальній і навчально-методичній літературі, яка узагальнює проблеми методології. І організації наукового дослідження.
Компетентність. В процесі опанування курсу студенти засвоюють передбачені програмою історичні знання і на цій основі набувають необхідних навиків орієнтування у вітчизняній та зарубіжній літературі,присвяченій методології. Студенти повинні мати різнобічні методологічні знання, починаючи від античних часів – і по сьогодення та певний досвід їх застосування і продукування нових знань для вирішення проблемних професійних завдань в галузі історії. Майбутні магістери-історики повинні мати широку ерудицію, фундаментальну наукову підготовку, володіти методологією наукової творчості, сучасними інформаціними технологіями, методами отримання, обробки, зберігання і використання наукової історичної інформації, з сучасних методологічних засад спроможнім до творчої науково-дослідницької і науково-педагогічної діяльності. Набуті знання студенти повинні викорис-товувати при вивченні інших дисциплін, насамперед всесвітньої історії, історії зарубіжних країн, світової та української історіографії, історії України, а також у практичній роботі за обраною спеціальністю.
Основними формами роботи студентів при вивченні даного курсу є:
- опрацювання матеріалу лекцій;
- вивчення додаткових тем або питань на основі рекомендованої літератури;
- опрацювання навчальної та методично-навчальної літератури;
- опрацювання монографічної літератури та періодичних видань;
- підготовка до практичних (семінарських) занять;
- робота з словниками, довідниками;
- розв’язування тестових завдань;
- підбір літератури для написання реферату;
- підготовка реферативної роботи та її презентація;
- участь у, студентському науковому гуртку; науково-практичних конференціях;
- підготовка тез, матеріалів або статті.
- підготовка до підсумкового контролю.
Даний курс зорієнтований, як на самостійну пізнавальну діяльність студентів, так і на їх уміння працювати в аудиторії. Самостійна робота планується, згідно робочої програми, організується індивідуально для кожного студента, але він завжди може розраховувати на консультацію викладача. Майже всі лекції дисципліни завершуються виконанням тестових завдань.