Hовини

28 березня у Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького урочисто підбили підсумки ІІ етапу VII обласного та Х міського конкурсу учнівських наукових робіт з історії «Юні історики Черкащини».

Тема конкурсу, який провели викладачі ННІ міжнародних відносин, історії та філософії, — «Людина, громадянин, патріот: портрети сучасних українців», серія: «Українці у війні: героїчне повсякдення». Цьогорічний Конкурс тривав з 25 січня 2024 року по 25 березня 2024 року і був присвячений співвітчизникам, які зробили й роблять свій внесок у перемогу України в російсько-українській війні: воїнам, волонтерам, громадським, політичним та культурним діячам, дипломатам, цивільним громадянам, що перебувають у тилу і на тимчасово окупованих територіях, вимушеним переселенцям, біженцям.

Модераторкою заходу була директорка навчально-наукового інституту міжнародних відносин, історії та філософії ЧНУ, докторка історичних наук, професорка Наталка Земзюліна. Вона привітала вчителів та учнів — учасників ІІ етапу Конкурсу, оголосила програму заходу.

Привітали гостей директорка Державної наукової установи «Енциклопедичне видавництво», докторка історичних наук, професорка Алла Киридон та проректор з наукової та інноваційної діяльності Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, кандидат біологічних наук, доцент Олександр Спрягайло. Вони наголосили на необхідності осмислення досвіду війни, подякували вчителям і учням за їхню активну позицію та роботу.

Наталка Земзюліна висвітлила особливості цьогорічного конкурсу, познайомила гостей із членами журі.

Цього року до складу журі увійшли Тетяна Терещенко — кандидатка історичних наук, доцентка кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин ЧНУ (голова журі), Лариса Лисиця — кандидатка історичних наук, доцентка кафедри археології та спеціальних галузей історичної науки; Оксана Мазур — кандидатка історичних наук, доцентка кафедри історії України; Оксана Меміш — кандидатка історичних наук, доцентка кафедри археології та спеціальних галузей історичної науки; Олена Тітіка — кандидатка історичних наук, доцентка кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин; Денис Хоменко — викладач кафедри історії України, аспірант; Юрій Трубін — консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Черкаської міської ради.

На ІІ етап конкурсу було представлено 90 робіт від 104-х учнів і однієї дитячої організації, допомагали своїм учням понад 80 учителів. Долучилися учні 3–11 класів. Географічно були представлені роботи з міста Черкаси (11 шкіл) та усіх районів Черкаської області.

Кожна робота, представлена на конкурс, цікава й унікальна по-своєму. Учні, з допомогою своїх вчителів, зуміли показати свій досвід — складний і травматичний досвід російсько-української війни. Роботи було відзначено у кількох додаткових номінаціях. Зокрема, 22 презентації відзначено в номінації «Вшанування пам’яті загиблих». Це були щемні, щирі роботи, присвячені загиблим у боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність нашої держави. Без перебільшення, конкурсанти, їхні керівники виконують важливу, необхідну місію у збереженні пам’яті про Героїв, які боролися і загинули за наше спільне майбутнє. Можна лише уявити, як складно було це робити дітям. Але вони впоралися за підтримки своїх учителів.

Голова журі Тетяна Терещенко розповідає:

— Членам журі було важливо підтримати учнів, які розповідають про російсько-українську війну крізь призму своєї родини. Тому в номінації «Гордість родини» було відзначено 16 осіб. Конкурсанти зібрали і поділилися з нами спогадами, листами, фотографіями, копіями документів своїх рідних, учасників (воїнів і волонтерів) російсько-української війни. З таких сімейних історій складається історія Черкащини і України загалом.

10 учнів було відзначено в номінації «Освітяни у війні», яку ми запровадили з професійної солідарності, щоб підтримати колег, підсвітити їхню активну діяльність. В умовах бойових дій, невизначеності та страху наші освітяни роблять усе можливе для своїх міст, сіл і громад у різних куточках України і Черкащини зокрема. Освітяни волонтерять, готують їжу, доставляють гуманітарну допомогу, координують роботу укриттів, надають психологічну підтримку, беруть участь у виготовленні захисних сіток, у проведенні благодійних ярмарків, перераховують кошти на окремі потреби за запитами військових. Але найголовніше — спокійно, виважено і чітко продовжують навчати дітей. Учителі навчають дітей в укриттях, часто без світла і тепла, допомагають дітям розвиватися попри все. Тисячі освітян з усієї України приєдналися до лав ЗСУ, щоб боронити нашу країну від агресорів.

«Родзинкою» цьогорічного конкурсу стала участь 17-ти учнів 3–6 класів. Тому ми вирішили підтримати і заохотити їхній інтерес до історії, відзначивши у новій номінації «Наймолодший учасник».


Джерело: cdu.edu.ua
Сайт Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького