Hовини

Сьогодення диктує нові форми спілкування з учнями старших класів загальноосвітніх шкіл міст і сіл Черкаської області. Доценти ННІ міжнародних відносин, історії та філософії О. Овчаренко і О. Сухушина разом зі студентами А. Романків (3 к.), Т. Макаренко (2 к. ) та І. Опаріним (2 к.) зустрілись в режимі онлайн із учнями 11 класів Степанківської і Хацьківської загальноосвітніх шкіл Степанківської ОТГ Черкаської області.

Олександр Ілліч Овчаренко ознайомив школярів зі спеціальностями і спеціалізаціями, з яких нині здобувають освіту студенти Інституту і назвав нові – «Історія та географія», «Історія та інформатика». Розповів викладач про умови вступу, специфіку навчання і працевлаштування на спеціальності 291 «Міжнародні відносини».

Детальніше:Зустрічі з учнями 11 класу на платформі Мееt

Процес розпаду Югославії став прикладом найбільш радикального прояву міжетнічної ворожнечі у Європі після закінчення Другої світової війни. Цій проблемі вже були присвячені засідання наукового студентського гуртка Навчально-наукового інституту міжнародних відносин, історії та філософії «Людина на Балканах: національні ідеї та міжнародні відносини».

23 березня, о 13.00., відбудеться чергове засідання гуртка. На ньому планується заслухати доповіді студентів Д. Кравченка й О. Сопілка щодо різних аспектів розпаду Югославії.

Запрошуємо всіх, хто цікавиться сучасною європейською історією.

Детальніше:2021 – рік тридцятиріччя початку Югославської кризи (1991–1999)

24 березня, о 13.00., відбудеться засідання науково-проблемної студентської групи Навчально-наукового інституту міжнародних відносин, історії та філософії «Актуальні питання світових війн ХХ століття», на якому планується заслухати доповідь студентки 4 к. Яни Ляшенко «Промова У. Черчилля «М’язи миру» 5 березня 1946 року».

Запрошуємо всіх, хто цікавиться історією виникнення «холодної війни».

 Керівник науково-проблемної студентської групи - доцент кафедри ВІМВ О. І. Овчаренко

Детальніше:Засідання, присвячене 75-річниці початку «холодної війни»

75 років тому, 5 березня 1946 р., колишній прем’єр-міністр Великобританії Вінстон Черчилль виступив перед студентами у Вестмінстерському коледжі міста Фултон (штат Міссурі, США) з промовою, яка стала значущою. Його запросив президент цього коледжу Ф. Л. Макклуер для організації чергової лекції на міжнародну тематику. Президент США Гарі Трумен підтримав цю ідею. Черчилль побажав щоб його у м. Фултоні супроводжував президент США і відмовився від гонорару за виступ. Присутність офіційної особи, яким був Г. Трумен, під час промови В. Черчилля, мала підкреслити схвалення позиції британського гостя.

На початку виступу В. Черчилль охарактеризував повоєнну міжнародну ситуацію в світі, підтримав створення Організації Об’єднаних Націй, зазначив необхідність створення Міжнародних збройних сил. Він висловив своє занепокоєння перспективами відносин між великими державами після війни.

Детальніше:5 березня 1946 р. відбулася промова В. Черчилля, яку вважають початком «холодної війни»

22 березня о 13.00 (І корпус, ауд. 519) відбудеться наукова сесія Центру філософсько-теологічних студій та когнітивної риторики кафедри філософії та релігієзнавства.

Тема: “Філософський опис світу: мова філософії та повсякденний досвід”.

Запрошуються усі притомні Homo Sapiens. Бажано попередньо переглянути деякі тексти за посиланням: Антологія.

Логіку представлятиме Олена Астапова-Вязьміна, ірраціональні форми філософування – Володимир Процишин.

Детальніше:Запрошуємо до філософування!

Зустріч з випускниками ЗОШ № 21 м. Черкаси на тему існуючих спеціальностей і таких, що планує відкрити з наступного року ННІ міжнародних відносин, історії і філософії провели доц. О. Сухушина і студенти А. Романків (3 к.) і Т. Макаренко (2 к.). Викладач окреслила особливості Вступу – 2021, детально розповіла про умови вступу на кожну спеціальність. Тарас Макаренко охарактеризував навчання в Університеті, розповів про останні новації в навчанні, про студентське самоврядування і можливість участі студентів в наукових гуртках, конференціях. Аліна Романків поділилась з учнями досвідом підготовки до ЗНО і обрання спеціальності, відмітила високу кваліфікацію професорсько-педагогічного складу Інституту.

Детальніше:Викладач та студенти ННІ зустрілися з учнями випускних класів

Лекторій поєднав різні освітні практики та навчальні стратегії стосовно актуальних проблем сучасної візуальної культури та гендеру. Його метою стало вивчення змін у методології викладання гуманітарних дисциплін, проведення інтерактивних онлайн-проєктів та майстер-класів в умовах дистанційного спілкування зі студентами. Важливим завданням лекторію стало дослідження форм впровадження актуальних напрацювань у сфері філософських, культурологічних, музеєзнавчих, мистецтвознавчих, соціологічних розвідок у творчі проєкти для молоді. Контекстом виступили візуальна культура та поширені на початку ХХІ століття соціальні практики.

Детальніше:​Підведено підсумки роботи Інтерактивного лекторію «Актуальні проблеми візуальної культури та...

 

27 лютого в 14.00 Черкаському обласному музеї відбулася інтерактивна зустріч, присвячена архетипам Чоловічого-Жіночого та їх образним репрезентаціям у художній творчості та у власних малюнках. Платонівський міф про Андрогіна, юнгівська теорія Аніми-Анімуса та новітні концепції гендеру стали теоретичною основою для арт-практики, в якій через графічне зображення розкривали творчий потенціал «внутрішньої жінки» і «внутрішнього чоловіка».

Говорили про гендерні ролі в історії культури, гендерні особливості вираження агресії, баланс чоловічого та жіночого на трьох рівнях самосвідомості.

Детальніше:Музейна Арт-терапія "Чоловіче-Жіноче: моя візуальна історія"

Запрошуємо прийняти участь у засіданні філософського наукового ґуртка, яке відбудеться 03.03.2021 р. о 15.00 в режимі онлайн (посилання: meet.google.com/ecv-jfzo-oik) на тему "Природа гри і сутність людини".

Людина є собою тільки тоді, коли грається, казав Шиллер. А видатний український і російський вчений-психолог і філософ С. Рубінштейн писав, що гра – одне зі знаменних явищ життя, немовби безкорисна й водночас потрібна. Мимовільно зачаровуючи і привертаючи до себе увагу як життєве явище, гра виявилася серйозною і складною проблемою для наукової думки.

Детальніше:Оголошення для поціновувачів філософських розмислів!