Hовини

Представник десятки найкращих вчителів України за версією «Global Teacher Prize Ukraine 2025», випускник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, учитель історії Дев’ятої гімназії міста Черкаси Андрій Стецюк поділився методичними лайфаками з майбутніми філологами.

Тема лекції «Методичні орієнтири та практичні інструменти реалізації компетентнісного й діяльнісного підходів у навчанні історії» об’єднала не лише студентів спеціальності А4 Середня освіта «Історія та громадянська освіта», «Історія», а й майбутніх учителів-словесників, які навчаються за спеціальністю А4 Середня освіта «Українська мова і література», «Українська мова і література та англійська мова».

Андрій Стецюк відразу зацікавив майбутніх педагогів невимушеним демократичним стилем спілкування, високим професіоналізмом. Лектор розповів про методичні інструменти, які справді працюють у НУШ: від сторітелінгу й гейміфікації до цифрових платформ та проблемного навчання. Також детально обговорили технології використання ШІ в навчальному процесі НУШ, зупинилися на проєктному навчанні, розглянули дієві компетентнісно орієнтовані завдання, які покликані забезпечити формування громадянської компетентності учнів як на уроках історії, так і української мови та літератури.

Після лекції розгорнулася жвава дискусія й рефлексія за участі викладачів і студентів. Учасники заходу висловили вдячність Андрієві Стецюку за актуальну й змістовну лекцію, яка мотивувала до подальшого саморозвитку, самовдосконалення, усвідомлення індивідуальної освітньої траєкторії.

— Мені імпонує думка пана Андрія про те, що вчитель не повинен бути тільки джерелом інформації, він має стати освітнім бро для учнів», — зазначила Катерина Дровольська, студентка 3 курсу спеціальності А4 Середня освіта «Українська мова і література та англійська мова».

Для Олександра Ярушкіна, студента 1 курсу спеціальності А4 Середня освіта «Історія та громадянська освіта» було цікаво спілкуватися з учителем-практиком:

— Я вдячний Андрієві Стецюку за нестандартний погляд на навчання, адже важливо зробити урок історії не просто «про минуле», а про життя —  через дії, вибір, емоції й досвід учнів.

Гарантка освітньої програми за спеціальністю А4 Середня освіта «Історія та громадянська освіта» Світлана Гальченко переконана, що такі педагогічні майстерні дають величезні можливості для майбутніх фахівців спрямувати освітній процес у ЗВО в практикоорієнтоване русло, сприяють формуванню комунікативної компетентності здобувачів освіти.

Група забезпечення освітніх програм А4 Середня освіта з історії та української мови і літератури разом із Андрієм Стецюком окреслили перспективу співпраці в межах висвітлення основних підходів до навчальної діяльності в Новій українській школі.

Джерело: cdu.edu.ua
Сайт Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького