Представник десятки найкращих вчителів України за версією «Global Teacher Prize Ukraine 2025», випускник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, учитель історії Дев’ятої гімназії міста Черкаси Андрій Стецюк поділився методичними лайфаками з майбутніми філологами.
Тема лекції «Методичні орієнтири та практичні інструменти реалізації компетентнісного й діяльнісного підходів у навчанні історії» об’єднала не лише студентів спеціальності А4 Середня освіта «Історія та громадянська освіта», «Історія», а й майбутніх учителів-словесників, які навчаються за спеціальністю А4 Середня освіта «Українська мова і література», «Українська мова і література та англійська мова».

Андрій Стецюк відразу зацікавив майбутніх педагогів невимушеним демократичним стилем спілкування, високим професіоналізмом. Лектор розповів про методичні інструменти, які справді працюють у НУШ: від сторітелінгу й гейміфікації до цифрових платформ та проблемного навчання. Також детально обговорили технології використання ШІ в навчальному процесі НУШ, зупинилися на проєктному навчанні, розглянули дієві компетентнісно орієнтовані завдання, які покликані забезпечити формування громадянської компетентності учнів як на уроках історії, так і української мови та літератури.
Після лекції розгорнулася жвава дискусія й рефлексія за участі викладачів і студентів. Учасники заходу висловили вдячність Андрієві Стецюку за актуальну й змістовну лекцію, яка мотивувала до подальшого саморозвитку, самовдосконалення, усвідомлення індивідуальної освітньої траєкторії.
— Мені імпонує думка пана Андрія про те, що вчитель не повинен бути тільки джерелом інформації, він має стати освітнім бро для учнів», — зазначила Катерина Дровольська, студентка 3 курсу спеціальності А4 Середня освіта «Українська мова і література та англійська мова».
Для Олександра Ярушкіна, студента 1 курсу спеціальності А4 Середня освіта «Історія та громадянська освіта» було цікаво спілкуватися з учителем-практиком:

— Я вдячний Андрієві Стецюку за нестандартний погляд на навчання, адже важливо зробити урок історії не просто «про минуле», а про життя — через дії, вибір, емоції й досвід учнів.
Гарантка освітньої програми за спеціальністю А4 Середня освіта «Історія та громадянська освіта» Світлана Гальченко переконана, що такі педагогічні майстерні дають величезні можливості для майбутніх фахівців спрямувати освітній процес у ЗВО в практикоорієнтоване русло, сприяють формуванню комунікативної компетентності здобувачів освіти.
Група забезпечення освітніх програм А4 Середня освіта з історії та української мови і літератури разом із Андрієм Стецюком окреслили перспективу співпраці в межах висвітлення основних підходів до навчальної діяльності в Новій українській школі.
Джерело: cdu.edu.ua
Сайт Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

