Hовини

Студенти та викладачі ННІ міжнародних відносин історії та філософії взяли участь в онлайн-зустрічі з Володимиром В’ятровичем для представників освіти на тему «Як і чому назвали нинішню війну з росією? Підсумок дискусій істориків та політиків».

Володимир В’ятрович -український історик, публіцист, політик, громадський діяч.  Народний депутат України IX скликання.Голова Українського інституту національної пам'яті (з 25 березня 2014 по 18 вересня 2019). Голова вченої ради Центру досліджень визвольного руху (Львів), член наглядової ради Національного музею-меморіалу жертв окупаційних режимів «Тюрма на Лонцького», ексдиректор Архіву Служби безпеки України (2008—2010).

Зустріч відбувалась в форматі короткої лекції-виступу і питань по суті проблеми. Головні теми, які піднімали: назва війни і її політично-інформаційний сенс  чому в медіа й публічному дискурсі трапляються різні формулювання («війна з росією», «російсько-українська війна», «вітчизняна» тощо); роль історичної пам’яті й наративів- як історики трактують місце цієї війни в національній пам’яті, які історичні паралелі використовують опоненти/противник, і чому важливо розвінчувати радянські/пропагандистські міфи; інформаційна війна та пропаганда - як російська пропаганда намагалася та намагається нав’язати певні назви й сенси; необхідність протидії через освіту й просвітництво; наслідки для навчання й методики викладання - практичні питання: які терміни вживати в класі, як обговорювати війну зі школярами/студентами, як працювати з джерелами й архівами.

Питань до спікера було багато і більшість носила гострий характер, учасники хотіли почути практичні рекомендації для повсякденної роботи в закладах освіти, з громадськістю: Чому президент/ЗМІ інколи вживають іншу термінологію і чи це має політичний сенс? Яка найкраща практика для вчителя: як називати подію в шкільному курсі історії/Громадянської освіти? Як працювати з учнями, які мають родинні зв’язки з регіонами, де панує інша інтерпретація подій? (питання про ідентичність і емоційні реакції). Які джерела/архіви використовувати для пояснення причин і характеру агресії?

Розмова була потрібною освітянам і громадськості в цілому, для розуміння і донесення базових засад сучасних подій як в школі, в ЗМІ, серед  громадян України як в країні, так і за її межами.