ІСТОРІЯ СЕРЕДНІХ ВІКІВ ТА РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ
Академічна характеристика дисципліни
Рік вивчення (курс) |
Семестр |
Кількість кредитів ECTS |
Кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
Форма підсумкового контролю |
Система оцінювання |
|||||
Всього |
Лекції |
Лабораторні |
Практичні |
Семінарські |
Самостійна робота |
||||||
2 |
ІІІ, ІV |
9 |
270 |
60 |
|
|
48 |
162 |
3 |
іспит, іспит |
100-бальна, ECTS, національна (4-бальна) |
Тип дисципліни – нормативна.
Викладач – Гальченко Світлана Іванівна, кандидат історичних наук, доцент.
Мова вивчення – українська.
Форми організації освітнього процесу – лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальні навчально-дослідні завдання (реферати), виконання курсової роботи.
-
- Курс “Історія середніх віків та раннього нового часу ” є одним із основних у процесі фахової підготовки історика. Курс вивчає історію Західної Європи та Візантії V – XVII ст. Падіння Західної Римської імперії та утворення варварських королівств. Еволюцію суспільно-політичних відносин, економічний розвиток. Найбільш культурні досягнення цього періоду. Початок формування міждержавних відносин.
Заплановані результати навчання: У результаті вивчення дисципліни (з огляду на її хронологічні межі) студент повинен:
- Дослідити історичні процеси зіткнення двох цивілізацій (античної римської) та варварської, їх взаємопроникнення;
- Знати становлення та розвиток аграрно-ремісничої цивілізації, її еволюція в нову цивілізацію;
- вміти з позицій історичної об’єктивності аналізувати розвиток феодальних та капіталістичних відносин у країнах Західної Європи, їх особливості в окремих країнах;
- працювати з історичними документами, робити висновки, порівняння та ін.;
- уміти розпізнавати як загальні тенденції суспільно-історичного розвитку так і їх прояви у процесі розвитку подій, вчинках людей та ін.
Компетентності студента:
- орієнтуватися у ключових питання середньовічної історії Західної та Центральної Європи, неслов’янської частини Південно-Західної Європи
- окреслювати основні етапи суспільно-політичних та соціально-економічних процесів та пояснювати їх сутність;
- знати основні медієвістичні концепції вітчизняних та зарубіжних історичних шкіл, та бути ознайомленим з методикою опрацювання медієвістичних джерел.
- спроможність встановлювати та аналізувати причини та наслідки найважливіших історичних подій і явищ, а також взаємозв’язок між ними;
- здатність прогнозувати і моделювати альтернативні варіанти розгортання історичних подій;
- здатність аргументовано доводити власну точку зору під час дискусії.
- вміння глибоко аналізувати різноманітні події, процеси і явища та робити відповідні власні судження і висновки;
- володіння елементарними навичками ведення науково-дослідної роботи;
- уміння застосовувати набуті знання для аналізу історичних явищ минулого та робити проекцію у сьогодення.
Змістові модулі (перелік тем):
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Розвиток Європи в ІV – ІХ ст.
2. Західна та Центральна Європа в Х – ХV ст.
3. Церква і культура в середньовічній Європі
4. Європа в період Реформації, Великих географічних відкритів.
- Європа в ранній новий час.
Рекомендована література
- Балух В., Коцур В. Історія середніх віків: У 2-х т. – Т. 1. Раннє Середньовіччя: курс лекцій. – Чернівці: ТОВ “Видавництво “Наші книги”, 2009. – 496 с.
- Балух В., Коцур В. Історія середніх віків: У 2-х т. – Т. 2. . Високе і пізнє Середньовіччя: курс лекцій. – Чернівці: ТОВ “Видавництво “Наші книги”, 2010. – 616 с.
- Балух В. Візантиністка: курс лекцій. – Чернівці: Книги, 2006. – 606 с.
- Василевський В. Лекции по истории Средних веков. – Спб.: Алтея, 2008. – 646 с.
- Войтович Л., Козак Н., Овсінський Ю., Чорний М. Medium aevum; Середні віки. Підручник для історичних спеціальностей ВУЗів / За ред. Л. В. Войтовича. – Львів: Тріада Плюс, 2010. – 502 с.
- Доманин А. Крестовые походы : Под сенью креста / А. Доманин. – М. : Ценртполиграф, 2003. – 431 с.
- Іванов К. Многоликое средневековье. – М.: Алетейя, 2001. – 432 с.
- История средних веков: В 2 т. Учебник / Под ред. С.П.Карпова. – Т 1. – М: Изд-во Моск. ун-та; Изд-во «Высшая школа», 2003. – 640 с.; Т. 2. – 432 с.
- Острогорський Г. Історія Візантії. – Львів: Літопис, 2002. – 587 с.
- Крижановська О., Крижановський О. Історія середніх віків: Вступ до історії західноєвропейського Середньовіччя. Курс лекцій. – К.: Либідь, 2006. – 368 с.
- Рубель В. Історія середньовічного Сходу: курс лекцій. – К.: Либідь, 1997. – 474 с.
- Рубель В. А. Японська цивілізація: традиційне суспільство і державність. – К., 1997.