Hовини

У четвер, 5 березня на інформаційному  майданчику черкаського  Ambroshub’у відбувся інтерактивний симпосій “Правда, Постправда, Істина: межі інтерпретації”.

Активна міська молодь, студентство, освітяни та працівники культури, музеїв міста, представники політикуму долучилися до обговорення маніфестованих питань.

Спікер П. Кретов  розгорнув  проблематизовані  поняття,   модератори З. Шевченко, О. Пушонкова, О. Дубина, А. Дементьєв актуалізували і загострили їх аналіз. До обговорення долучились доценти кафедри філософії та релігієзнавства Олена Астапова, Володимир Процишин та випускник кафедри, засновник Філософського клубу «Етос» черкаського міського ресурсного центру Олег Поліхов.

Окресливши онтологічний, епістемологічний, екзистенціально-суб’єктний та ідеологічний аспекти постправди, товариство дійшло консенсусу:  “Коли ми говоримо про постправду ХХІ ст., то цей феномен передбачає насамперед не епістемологічний і не онтологічний, а ідеологічний та ідентичнісний  контекст.

Ідеться про трансформацію форм взаємодії людини зі світом, пов’язану з розвитком інформаційно-комунікативних технологій, коли сфера соціальної знеособленої «цифрової комунікації» поглинає або суттєво обмежує традиційну міжособистісну. Звісно, концепції «війни мов» (Р. Барт), «диференду» як сукупності індивідуальних фразових режимів, що формують «гранднаратив» і водночас протистоять йому (Ж. Ліотар), «конфлікту інтерпретацій» (П. Рікер), мережево-акторна теорія (Б. Латур), насамкінець смерті суб’єкта (М. Фуко), як і традиції постструктуралізму і конструктивізму загалом вплинули на виникнення феномену постправди. Але його побутування як механізму деструкції смислу, девальвації ціннісних підстав інформації та знання про світ і пов’язаних із цим суб’єктності, активізму, ідентичності та самопозиціонування людини в інформаційній цивілізації пов’язане насамперед із практичним аспектом соціально-політичного виміру життя людини і безпосередньо зі сферою ідеології.”(П. Кретов)

Велика подяка адміністратору Ambroshab’у Олександрі за підтримку і філософу та політику Дмитру Кухарчуку за підтримку та участь у дискусії.

Сподіваємося, цей досвід співпраці та комунікації буде продовжено в межах роботи  Центру когнітивної риторики та теологічних досліджень кафедри філософії та релігієзнавства ЧНУ ім. Б. Хмельницького.

Павло Кретов

Фото: Зоя Шевченко