СУЧАСНА ІСТОРІОГРАФІЯ ІСТОРІЇ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
Академічна характеристика дисципліни
РІК ВИВЧЕННЯ |
Семестр |
Кількість кредитів |
Кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
Форма підсумкового контролю |
Система оцінювання |
|||||
Всього |
Лекції |
Лабораторні |
Практичні |
Семінарські |
Самостійна робота____ |
||||||
4 |
VIIІ |
3 |
90 |
22 |
|
|
14 |
54 |
3 |
Екзамен |
100-бальна, EСТS, національна (4-бальна) |
Тип дисципліни – нормативна
Викладач – Лисиця Лариса Григорівна, кандидат історичних наук, доцент.
Мова вивчення – українська.
Форми організації освітнього процесу – лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальні навчально-дослідні завдання (реферати), виконання курсової роботи.
Заплановані результати навчання: У результаті вивчення дисципліни (з огляду на її хронологічні межі) студент повинен:
- вибудовувати хронологію важливих суспільних та організаційно-матеріальних умови історичних подій і явищ минувшини;
- окреслювати основні етапи провідні течiї, теорiї та напрямки в сучасній iсторiографiї;
- виокремлювати етапи та зміст процесу історичного пізнання у різні історичні епохи;
- дати оцінку основним напрямкам науки про минуле людства;
- класифікувати і характеризувати соціальні явища і процеси, які відбувалися в формуванні історичних знань;
- усвідомлювати особливості розвитку основних напрямків науки про минуле людства;
- розуміти дискусійність тлумачення різних історичних подій, явищ і процесів;
- усвідомлювати багатогранність творчого доробку істориків попередніх історіографічних періодів.
Компетентності студента:
- вміння критично працювати з науковою літературою, писемними, картографічними, статистичними та іншими специфічними джерелами та матеріалами;
- здатність компаративного аналізу наукової літератури з історичної проблематики;
- спроможність встановлювати та аналізувати причини та наслідки найважливіших історичних подій і явищ, а також взаємозв’язок між ними;
- здатність прогнозувати і моделювати альтернативні варіанти розгортання історичних подій;
- здатність аргументовано доводити власну точку зору під час дискусії.
- вміння глибоко аналізувати різноманітні події, процеси і явища та робити відповідні власні судження і висновки;
- володіння елементарними навичками ведення науково-дослідної роботи;
- уміння застосовувати набуті знання для аналізу історичних явищ минулого та робити проекцію у сьогодення.
Змістові модулі (перелік тем):
Змістовий модуль 1
Розвиток історичної науки у першій пол. ХХ ст.
Змістовий модуль 2
Розвиток історичної науки у другій пол. ХХ на поч. ХХІ ст.
Рекомендована література:
- Зашкільняк Л. Сучасна світова історіографія: посіб. для студ. іст. спец. ун-тів / Л. Зашкільняк ; наук. ред. М. Г. Крикун. – Л. : ПАІС, 2007. – 309 с.
- Историография истории нового времени стран Европы и Америки. – М., 1990.
- Тойнби А. Дж. Постижение истории / А. Дж. Тойнби. – М., 1991.
- Февр Л. Бои за историю / Л. Февр. – М., 1991.
- Губман Б. Л. Смысл истории. Очерки современных западных концепций / Б. Л. Губман. – М., 1991.
- Могильницкий Б. Г. Историческая альтернативность: методологический аспект / Б. Г. Могильницкий // Новая и новейшая история. – 1990. – №3.
- Ратмэн Д. Б. «Новая социальная история» в США / Д. Б. Ратмэн // Новая и новейшая история. – 1990. – №2.
- Сарбей В. Г. Самодержавна Росія в історичній концепції Сталіна / В. Г.Сарбей. – Київ,
- Таран Л. В. Французька історіографія (70-ті роки XIX – 80-ті XX ст.) / Л. В. Таран. – Київ,
Додаткова література
- Данилевский Н. Я. Россия и Европа / Н. Я. Данилевский. – М., 1991.
- Сорокин П. А. Историческая необходимость / П. А. Сорокин // Сорокин П. А. Человек. Цивилизация. Общество. – М., 1992.
- Тойнби А. Дж. Постижение истории / А. Дж. Тойнби. – М., 1991.
- Февр Л. Бои за историю / Л. Февр. – М., 1991.
- Ясперс К. Смысл и назначение истории / К. Ясперс. – М., 1991.