Студентські гуртки

Студентський науковий гурток кафедри історії України

З 1 вересня 2013 р. при кафедрі історії та етнології України Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького розпочав свою роботу студенський науковий гурток. Ідея створення гуртка належить профессору, доктору історичних наук О. О. Драч. Саме Оксана Олександрівна заохотила студентів до наукової роботи. Куратором гуртка є доцент, кандидат історичних наук Георгізов Г. М. У ході роботи було вирішено, що зі студенського колективу гурток будуть очолювати: студент 4 курсу Чупілка Ілля та студентка 2 курсу Шаматова Анастасія. Також був обраний секретар, який чітко фіксує протоколи засідань студенського наукового товариства – студентка 2 курсу Слободяник Тетяна. З 2014 р. до гуртка була залучена нова посада – художній редактор, тобто та людина, яка відповідає за оформлення брошур до засідань. Редактором було обрано студентку 2 курсу Пархоменко Юлію. За перше півріччя роботи гуртка було проведено 3 лекції з методології професора Драч О. О. та 2 студенські конференції. Перше засідання було присвячене методологічним аспектам і дискусія велася на тему: «Біографічний метод дослідження». Воно було проведене у жовтні 2013 р. В обговоренні взяли участь 8 доповідачів та опонентів. У листопаді гурток провів відкрите засідання, яке було присвячене «Голодомору в Україні 1932–1933 рр.». На засідання були запрошені викладачі інституту: доц. Іржавська А. П., проф. Фареній І. А., доц. Сухушина О. В., а також активну участь взяли куратори гуртка Драч О. О. та Георгізов Г. М. До обговорення питань  Були залучені студенти 2 та 4 курсу. Особливо яскраво окреслила проблематику засідання магістрантка Котиченко Анна.

Тематика засідань 2016/2017 н. р.

 

Тема: «Більшовицький переворот 1917 р. у Петрограді: міфи і реалії історії»

Дата проведення: 26 жовтня 2016 року (середа – 14. 30)

Питання до обговорення:

  1. Жовтневі події 1917 року в Росії, їх сутність, оцінка та вплив на розвиток політичних процесів у світі. (Поляруш Дмитро, 3-А)
  2. Більшовицький переворот 1917 р. у Петрограді: рефлексії і події в Україні. (Джулай Валентин, 3-А)
  3. Інтелігенція та революційні події в Росії 1917 р. (Виноградова Інна, 3-Б)
  4. Політика більшовицького уряду: гендерні аспекти (Шаматова Анастасія)
  5. Розстріл царської сім'ї: причини і наслідки. (Коваленко Анастасія, 3-А)

Тема: «Голодомор 1932-1933 р. як геноцид українського народу радянським режимом»

Дата проведення: 23 листопада 2016 року (середа – 14.30)

Питання до обговорення:

  1. Наукові дискусії щодо оцінки демографічних наслідків голодомору-геноциду. (Коваленко Анастасія, 3-А)
  2. Українська сільська інтелігенція в умовах голодомору. (Джулай Валентин, 3-А)
  3. Повсякденне буття українців в умовах голодомору 1932-1933 р.: стратегії виживання. (Виноградова Інна, 3-Б)
  4. Голодне дитинство 1932-1933 р.: прихована правда.(Поляруш Дмитро, 3-А)

 

Тема:  «Жінка в національній і світовій історії»

Дата проведення: 29 березня 2017 року (середа – 14.30)

Питання до обговорення:

  1. Соціальна місія жінки доби античності. Повсякденне життя римлянки (Виноградова Інна, 3-Б)
  2. Жінка доби Середньовіччя: компаративний аналіз становища та ролі в західноєвропейській і русько-українській традиції (Поляруш Дмитро, 3-А)
  3. Жінка в суспільному житті України за козацької доби (Бондарчук Ярослав, 3-А)
  4. Приватне життя жінки ранньомодерного і модерного часу: наречена, дружина, мати (Богатиренко Олег, 3-А)
  5. Видатні представниці української і світової історії: соціальна біографія (Джулай Валентин, 3-А)
  6. Жінка в Другій світовій війні (Коваленко Анастасія, 3-А)
  7. Жіноча постать в історії (Брижатова Таня, 2-А)

Тема:  «Освітній простір сучасної цивілізації: організаційні засади, суб’єкти та методики навчання»

Дата проведення: 25 травня 2017 року (четвер – 13.00)

Питання до обговорення:

  1. Шкільна система сучасної Фінляндії: принципи навчання і результативність освіти. (Коваленко Анастасія, 3-А)
  2. Освіта Канади: традицій і новації. (Брижатова Таня, 2-А)
  3. Освіта провідних європейських держав (Британія, Франція і ФРН): типи ВНЗ і їхня доступність, становище студентства. (Джулай Валентин, Поляруш Дмитро; 3-А)
  4. Американська освітня модель: засади організації і контроль якості освіти. (Виноградова Інна, 3-Б).